Rumpnizze

Vardagliga känslor och ord från en fundersam kvinna.

Ett halvår i rasande tempo

Det är helt makalöst vad livet sätter upp spännande utmaningar för en ibland.
Inte bara arbete utan även privat och träningsmål.
Ett arbetsrelatert var att skaffa mig ett jobb efter examen. Det lyckades jag med och arbetar på ett lite trevligt företag i Partille. Det som har varit och är den stora utmaningen är att pendla och lämna W bakom varje vecka men samtisigt är det något aom fungerat bra. Mitt mål var att plantera en ide om att jag skulle kunna ha ett kontor i skåne och nu blir det så. Att nå sina mål är alltod superkul och man blir mer taggad på att utvecklas. Jag har bestämt att jag ska bli den grymmaste projektledaren och att ska veta mitt namn. Det är mitt näata mål.
Vikten har rasat och 14 kilo är borta. Ett uppehåll i viktkampen men träningen består. Ett träningsmål är att göra en tjejklassiker och avverkade första etappen i somras genom vansbrosimmet. 1 kilometer i öppet vatten. I en älv helt enkelt och inget jag såg fram emot men hag henomförde det och jag gjorde det med bravur. 30:27 min blev tiden och jag är mäkta stolt över mig själv. Snart kommer löpningen, tjejmilen på lidingöloppet. Det kommer också gå så länge jag får bort min förkylning och stegen blir lättare.
Privat bråkar M mycket om allt. Det tär på en men att ha Ps stöd och ventilera mig mot känns även detta lättare.
P är en fantastisk människa och mina känslor för honom växer sig starkare för varje dag. Jag trivs i hans sällskap och jag kan se ett liv med honom. Ett bra stadig liv. Det jag eftersträvar. Vi tar det sakta men säkert framåt i rätt riktning och vi finns för varandra. Han ser mig och får mig att känna mig behövd. Han är en blyg människa men vet vad han vill i livet och har bra planer för att ta sig dit.
Ett annat mål är att kunna skriva av mig mer...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: