Rumpnizze

Vardagliga känslor och ord från en fundersam kvinna.

Året som gått

Otroligt vad detta året har gått fort. Jag satt i går och reflekterade över olika händelser jag varit med om i år, både privat och i arbetslivet. Och jag kom fram till att jag har hunnit med ganska mycket och allt är jag väldigt stolt över.
 
JANUARI:
Tog examen som VA-Projektör. Bara det, 1,5 år i skolan som gav mig nya möjliheter och erfarenheter. Vänner för livet och en massa kunskap om något jag inte ens visste var ett arbeten när jag började med utbildningen.
 
FEBRUARI:
Var och åkte skidor med familjen i Björnrike. W gick på skidskola och lärde sig skidor och vi kunde åka i hela systemet. Stolt mamma :) På hemma plan träffade jag en kille, Peter, som jag började dejta. Snygg, trevlig, yrkesofficer. En man precis i min smak.
Började på ViktVäktarna och satte upp ett mål. Att går ner i vikt och att springa milen på Lundaloppet.
 
MARS:
Var på arbetsintervjuer på diverse ställe men framför allt i Göteborg. Fick chansen att arbeta för Experis Engieneering AB som projketledare på ett företag som heter KICAB. Började där den 29/3, samma dag som jag fyllde 31 år. 
Mycket träning och fokus på viktmål. Fokus på att klara att springa milen.
 
APRIL:
Pendling blev ett faktum och jag flyttade hem till Philippa och Sam. Bodde i deras garderob i Göteborg då arbetet ligger i Partille så blev pendlinen mindre än att behöv åka från Lund. W bodde då hos sin pappa i veckorna och hos mig på helgerna, vilket jag tyckte fungerade bra. Arbetet trillade på och jag blev mer och mer insatt.
Fortsatte att hänga med P. W provade att skjuta lerduvor och skjuta med luftgevär. W fyllde 7 år vilket gör att jag varit mamma i 7 år! Massa träning, morgon och kväll, men dock enbart när jag var Gbg då jag la all tid på W när jag var hemma. Oscar flyttar in.
 
MAJ:
Träning, träning och träning. Första milen avklarades, Lundaloppet 2016! Jävlar vad stolt jag var! Så stolt att jag på kvällen kom på att jag skulle göra en "Tjejklassiker". Peter var en bidragande faktor och även min syster Anna. Peter var en sporttok själv vilket smittar och gör att man vill kunna göra saker gemensamt. Gillade det massor. Anna för att jag vill genomföra en klassiker som hon påbörjade men aldrig slutförde.
Även första doppet i havet blev avklarat här. Såklart i Löderup vid husvagnen :)
Mindre roligt, Lillen belv akutopererad, men allt gick bra.
 
JUNI:
Fick mina första stora projekt på jobbet. Fem stycken. Flyttade hem till Eric, arbetskollega, då Sam och Philippa köpte lägenhet och skulle flytta.
W springer Kalvinknatet i Lunds stadspark. Jag inviger min våtdräkt. Myser lite med den nya systersonen August. Mer träning och kilona rinner av. Minskat 14 kilo. W slutar förskoleklass och jag tar truckkort på jobbet. Firar midssommar i Småland hos Veronica, jäkla fest! Blir blixtkär i en kille vid namn Oscar men hänger kvar med Peter då det är ett tryggare alternativ. Fortsatt mycket arbete och träning.
 
JULI:
Bygger om serverstrukturen på arbetet. Från kaos till större fokus på att hitta saker smidigt. Känner mig behövd och viktig. Bygger min första maskin på jobbet med Mats.
Dop för Majken, Rebeccas dotter. Mer träning, framför allt i vatten inför Vansbro. Samt njuter livet med vänner i Gbg. Vansbrosimmet, 1KM i öppet vatten, CHECK! Första etappen på Tjejklassikern. Emma var med och stöttade. Fisketurer med w och usvagnshäng. Körde dessutom catering med Josefin till ett bröllop på 60 man.
 
AUGUSTI:
Massa arbete på jobbet. Fick en ny arbetskollega som jag skulle lära upp, Christian. Plus att jag fick reda på att jag skulle få stanna på KICAB och få ett eget kontor i Skåne! Så det målade jag och förberede.
Lärde mig åka längdskidor på Skidome i Gbg med Peter. Häst och kräft helg i Småland. Juvligt och underbart väder. Massa ridning och livsnjuteri. Samt var det fest för Hanna i Västervik. Trevligt men saknade Peter. Annars mer träning och löpning inför etapp två, Lidingöloppet.
 
SEPTEMBER:
Blir anställd av KICAB! Får löneök och egenbil, samt kontor i Skåne och kan besämma mycket själv. Börjar styra upp mina projekt och min chef tycker bra om mig. Mässa med jobbet i Jönköping, tre dagar.
Kokar äpplemos för första gången, blev supergott. Åker till Sveg på lite semester och löpträning samt jakt på fjället med Lars. Alltid lika skönt att vara där. Avverkar Lidingöloppet, 10KM löpning och andra etappen på Tjejklassikern avklarad. Peter var med och stöttade. Livet känns bra med Peter och det börjar bli allvar,
 
OKTOBER:
Får ytterligare tre projekt i famnen, då Christian inte får vara kvar mer. Arbetar som en gnu och ser alltid gad ut. Utvecklat ett alterego, Julia, som aldrig säger nej. Mycket på jobbet men extremt kul och jag får mer och mer ansvar. Åkte till Finland för att ha utvecklingsmöte med en leverantör. Samt var i Norge med min chef, Denny , och hade säljmöten med en kund. 
Unnade mig en natt på hotell med trevligt sällskap bara för att jag kunde och kände att jag var värd det.
Hjälpte till på TorsoTwisted i vanlig ordning. Träffade en gammal vän till mig som jag inte sett på säkert 12 år! Peter dumpade mig på sms, telefon, samma dag som jag fick en mer omfattande tjänst på jobbet. Dumpandet kom som en käftsmäll då jag trodde att vi var på helt andra hållet. ( Fick aldrig någon förklaring men stack hem till han på sin 35års fest och gjorde så att alla tappade hakan.) Köpte nya trailskor och bestämde mig för att jag ska börja med orientering.
 
NOVEMBER:
Jobbat väldliigt mycket och levererat ut massor av mina projekt. Var i Forsbacka och slickade röv hos en kund. Älskar mitt jobb! Körde papercut i örat på jobbet, fastnade i kartonger. Gjorde förbaskat ont. Fick agera truckförare på kvällen, tur att man bor nära arbetet så det inte blir så jobbigt attt åka dit på kvällen. 
Hämtade hem en liten byracka med.
Lennart, en storpudelvalp som är en riktig liten terrorist men jag älskar
honom. Kommer bli hund av han med en dag. Bestämde att jag skulle renovera köket så det sätter igång efter nyår. Varit i skogen och haft mer livskvalite. Träningen hr varit mer eller mindre obefintlig sedan Lidingöloppet.
 
DECEMBER:
Fick dra en vända till Finland med en leverans som skulle byggas och leverars till Thailand. Vår första maskin i Asien, känns sjukt coolt. Annars rätt lugnt på jobbsidan nu när året börjar närma sig sitt slut. En del dokumentationer som ska ut och lite projekt som ska stängas.
Blev trampad av Lennart i ögat. Flertal små skrapsår på hornhinnan och var typ blind i två dygn. Mindre skönt. Hade en lyxhelg i Gbg i samband med julfest med jobbet. Hunden växer och växer. Varit på möbelvernissage , där Pontus ställde ut. Han har jag dessutom int träffat på typ 10 år minst. Valt och beställt kök och stommar. Snart dags. Mer mys i skogen samt ett halvhjärtat försök att sätta igång med träningen inför kommande etapp 3.
Överlevt julen, barnen var nöjda och jag är glad att den är slut.
 
Det var om det gångna året. Det har gått i ett rasande tempo och där är säkert saker jag har glömt. typ som att jag har varit på leksaksmuseet och även på kiviksmusteri. MEn i stora drag. Som sagt känner jag mig nöjd men hoppas på sätt och vis att 2017 blir ett mer aktivt år med fler resor och mer livsnjutning. 
Kort om hur jag börjar året:
 
Arbete i vanlig ordning. V1-2 renuvering av kök. v3 arbete i gbg. v4 FLORIDA, v5 Skidsemetser i Björnrike, v8 etapp 3 på Tjejklassikern i form av Vasan. 
 
Så fram till och med vecka 9 kommer det gå i ett rasande tempo med födelsedagar och annat som skall hinnas med. Massa kärlek som ska delas ut och pengar som skall spenderas.
 
God fortsättning gott folk och gott nytt år!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: